Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Ann-Louise - 10 augusti 2014 03:28

Gjorde ett fynd nere vid stranden igår. Det står alltid en massa säljare där som dukar upp sina "varor" på stora dukar. Lasse, som älskar att pruta började budgivningen på en Michael Korsväska som jag ville ha. Sägas bör att prutningen var inne på tredje kvällen... Det där med att pruta är verkligen inte min grej. Där stod jag och försökte låtsas som ingenting medan de köpslog. Det var underhållning på hög nivå tyckte tydligen restauranggästerna som satt och lyssnade och skrattade. Men jag fick min väska till slut. Nedprutad från 30 till 20 Euro. De tog i hand och munhöggs om vem såsom var den största "bandidosen", allt med glimten i ögat förstås.



Idag gick vågorna riktigt höga på stranden, ändå var det grön flagga. Men det märktes att de flesta som badade höll sig närmare strandkanten.


Fick äntligen äta Churros idag. Den närmaste beskrivningen jag kan komma är det vi kallar för krabbelurer, stekt sockerkakssmet. Det här smakade som friterad sockerkakssmet som man sockrar och sedan doppar i varm chokladsås. Helt sanslöst gott! Vi köpte en portion och det räckte till oss båda och blev massor över. Det kostade 5,40 Euro, dyrt men gott!



Middagen intogs på stranden ikväll. Helt underbart att sitta nere vid strandkanten, se havet och höra vågorna brusa när man äter. Restaurangen heter Tango och är lite dyrare än de övriga. Vi åt argentinsk biff med bakpotatis, bröd, sallad och en flaska vin. Det gick på 54 Euro. Då hade vi beställt extra sallad för 7 Euro och bröd för 2 Euro, egentligen helt i onödan för det orkade vi inte äta upp. Om man räknar bort det så blir det 45 Euro, vilket då blir ungefär 430 kr för en fin middag med vin för två.




För övrigt så var det enormt mycket folk i rörelse ikväll. Ungefär som marknadsafton i Örebro :)
Det var även underhållning på torget så vi satt där en stund och lyssnade på musik.

Ovido - Quiz & Flashcards