Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Ann-Louise - 8 augusti 2014 21:36

Som vanligt började vi dagen med ett par timmar på stranden. Lasse hade dejt med sin massör vid ett-tiden och hon dök plikttroget upp.

Kortet är taget där jag ligger på stranden, vår lägenhet är bakom det vita huset.



Fick idag lära mig att kösystemet inte riktigt funkar som i Sverige. När jag stod i kassakön på affären kom en rund, meterhög spanjorska i 70-årsåldern och helt sonika ställde sig framför mig i kön med sin korg. Bara sådär, helt självklart, liksom. Jag försökte mig på en lam protest men blicken damen gav.... "In your face..." Längtar efter att bli pensionär i Spanien :)


Om man tar tunneln över till andra sidan vägen kommer man till ett fint naturreservat Parque natural of La Mata - Torrevieja. Ikväll gick vi "the wineyard tour". En lagom ansträngande promenad i 30 graders värme. Vindruvorna kom vi inte åt men Lasse pallade några färska fikon, supergoda!



Riktig kalasmiddag på kvällen. Mixed tandori grill plate.

Ovido - Quiz & Flashcards