Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Torsdag 2 juni 2016

Av Ann-Louise - 3 juni 2016 19:24

Idag är det torsdag, det är banne mig inte lätt att hålla reda på dagarna. Klockan på ringning 07.00, dags för en golfrunda. Dagens runda var bokad på Font de Llop, inte långt från Alicante flygplats. Banan ligger liksom mitt ute i ingenstans i en dal mellan bergen. Första gången höll vi inte på att hitta dit men nu hade vi den inlagd på gps:en. De höll på med underhåll på banan så endast hål 1-9 var spelbart. Det var lite tråkigt att spela samma hål två ggr, fast å andra sidan så fick man ju en second chans. Synd bara att jag inte tog den, spelade riktigt illa andra nio och surade ihop totalt. Stackars Lasse, han hade det inte lätt.

Banan är omgiven av höga berg vilket gör den otroligt vacker. Hindren består mest av bunkrar och raviner, inte så mycket vatten. Har nog aldrig spelat en bana med så många bunkrar, var nere i de flesta...

Skicket på banan var lite halvdåligt. Greenerna var rejält sandade och vansinnigt tröga. Det märktes att hela banan var under arbete. Dagens mest spännande var i alla fall den gigantiska ormen på tee vid hål 6. Jag fick en nära-döden-upplevelse!

Efter golfen var vi trötta och möra så det fick bli lite vila innan dusch och utgång.



Eftersom vi spelade golf om kvällens middag och jag förlorade så blev det jag som fick lätta på plånboken ikväll. Jag bjöd på varsin fördrink och clubsandwich på La Mar de Bien. Årets första Mojito intogs med andakt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise - 27 augusti 2016 10:30

Lördag förmiddag. Sitter på balkongen och dricker kaffe. Idag blev det sovmorgon för igår var det takfest på Mäklarringen. Jag, systrarna och Lasse åkte in, Lasse fick vara chaufför. Det bjöds på lite lättare förtäring, dryck och underhållning. Det v...

Av Ann-Louise - 24 augusti 2016 14:43

Sitteroch väntar på mat. Lasse fixar sin tomatsås med färska tomater nyligen inköpta på marknaden. Denna världsberömda sås ska intas med ravioli. Har som sagt nyss varit på marknaden och gjort lite fynd. Köpt bl a en stor benjaminfikus i plast (35...

Av Ann-Louise - 22 augusti 2016 11:15

Sitter på Skavsta i deras VIP Lounge och äter chips och choklad och dricker vin. Känns ganska lyxigt att sitta här alldeles ensamma i ett svalt rum med TV och fritt wi-fi. Om knappt en timme går flyget till Alicsnte. Den här gången blir vi kvar i La ...

Av Ann-Louise - 5 juni 2016 22:46


Kristallerna verkar ha fallit på plats efter en natt liggandes på höger sida. Mycket bättre idag i alla fall :) Direkt efter frukost så for vi iväg till citronmarknaden. Den här gången mätte vi och det är 5,3 km dit från oss. Funkar också att cykl...

Av Ann-Louise - 4 juni 2016 21:48


Kristallerna jävlas så den här dagen har det inte blivit många knop gjorda. Frukost intogs 10.30, sedan var det sängläge mestadels av dagen. Lasse har fått sköta matlagning och handling samt springa ärenden åt mig. Bl.a. Så bjöd han på denna delik...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards