Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Onsdag 29 januari 2014

Av Ann-Louise - 29 januari 2014 18:12

Mulet och trist väder när vi vaknade, vilket kulminerade i både åska och spöregn framåt eftermiddan. Är väldigt glad att jag har täckjackan med mig.

Upptäckte igår kväll att mitt handbagage var borta. Efter mycket dividerande kom vi fram till att det helt enkelt blivit stulet utanför hotellet vi bor på. Det hade stått obevakat lutat mot bilen max 3 min, tillräckligt länge för en tjuv att slå till. Blev av med bl a skor, kläder, glasögon, bok (sorry Amanda, får köpa ny) och en plånbok tom på pengar men med en massa plastkort till affärer i Sverige. Totalt oanvändbara i Spanien men ställer till med en massa krångel för mig...

Vi åkte till Next Casa 4 You direkt efter frukostkaffet (jodå vi hittade ett bryggkaffe som var "anständigt", trots att det inte var svenskt). Där träffade vi Annelie, vårt ombud. Vi ordnade med fullmakt och fick en massa fakta runt allt det juridiska förklarar för oss. Hon ska nu ordna med NIE nummer, fixa ett spanskt bankkonto och få kontraktet underskrivet av byggherren. Det känns tryggt att ha henne till hjälp. Hon var också så snäll och följde med till polisen hjälpte till att anmäla bagagestölden. Det var ingen enkel historia, kan jag säga. Det tog närmare en timme men till slut så blev det en anmälan i tre exemplar, stämplad och underskriven enligt konstens alla regler. Ordning och reda!!

Åkte till köpcentret La Zenia Boulevard för att hitta ett par skor att spela golf i. Hittade inga bra så jag får väl spela i min sommarkängor, de enda skodon jag har kvar.

Vi hann med en vända till La Mata för att inspektera bygget. Det spöregnade, så det fick bli några bilder inifrån bilen.

Så här ser huset ut idag. Inte helt klart men det byggs för fullt.

Närbild på vår balkong.

 
 
Ingen bild

Amanda

29 januari 2014 22:01

Du får hålla koll på dina väskor, det är ju inte första gången ;)

Ann-Louise

30 januari 2014 21:35

Va! Fast nu tog de ju HELA väskan. Har aldrig hänt förut ?

 
Ingen bild

Amanda

31 januari 2014 03:23

Nää, men förra gången var det ju kameran dom tog ur väskan :)

Ann-Louise

31 januari 2014 16:50

Ja det var en fingerfärdig filur ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise - 27 augusti 2016 10:30

Lördag förmiddag. Sitter på balkongen och dricker kaffe. Idag blev det sovmorgon för igår var det takfest på Mäklarringen. Jag, systrarna och Lasse åkte in, Lasse fick vara chaufför. Det bjöds på lite lättare förtäring, dryck och underhållning. Det v...

Av Ann-Louise - 24 augusti 2016 14:43

Sitteroch väntar på mat. Lasse fixar sin tomatsås med färska tomater nyligen inköpta på marknaden. Denna världsberömda sås ska intas med ravioli. Har som sagt nyss varit på marknaden och gjort lite fynd. Köpt bl a en stor benjaminfikus i plast (35...

Av Ann-Louise - 22 augusti 2016 11:15

Sitter på Skavsta i deras VIP Lounge och äter chips och choklad och dricker vin. Känns ganska lyxigt att sitta här alldeles ensamma i ett svalt rum med TV och fritt wi-fi. Om knappt en timme går flyget till Alicsnte. Den här gången blir vi kvar i La ...

Av Ann-Louise - 5 juni 2016 22:46


Kristallerna verkar ha fallit på plats efter en natt liggandes på höger sida. Mycket bättre idag i alla fall :) Direkt efter frukost så for vi iväg till citronmarknaden. Den här gången mätte vi och det är 5,3 km dit från oss. Funkar också att cykl...

Av Ann-Louise - 4 juni 2016 21:48


Kristallerna jävlas så den här dagen har det inte blivit många knop gjorda. Frukost intogs 10.30, sedan var det sängläge mestadels av dagen. Lasse har fått sköta matlagning och handling samt springa ärenden åt mig. Bl.a. Så bjöd han på denna delik...

Ovido - Quiz & Flashcards