Av Ann-Louise - 19 maj 2015 09:36

Klockan på ringning idag. Dags för golfrunda på Font de Loop. Vi kom iväg strax efter nio och hade gott om tid, trodde vi... Jag fattar inte varför det alltid går fel. Nånstans vid A7 och AP7 händer det nåt. Gps:n och Google synkar inte riktigt med Co-drivern (jag). Men i alla fall,18 min innan utsatt starttid sladdade vi in på parkeringen. Pust... C-G stod och väntade på oss, en tröst är att även han hade kört fel.

Det blev en härlig runda i strålande sol. C-G hade hyrt en buggy så jag liftade med honom medan Lasse fick knalla och gå. Han vill hellre gå, sa han envist. Fast jag tycker det är rätt skönt att komma undan solen lite och det gör man i bilen (samt vilar benen). Det var en bana i oerhörd vacker miljö. Den låg liksom insprängd mellan bergen. Ganska smala fairways, raviner, inte så mycket vatten men hundratals bunkrar. Har aldrig spelat en bana med så många bunkrar förut. Jag tror jag var ner i hälften av dem. Lasse o C-G klagade över greenerna, tyckte de var snabba ibland och långsamma ibland, ingen jämnhet. Jag tyckte de var ständigt långsamma, vilket var konstigt eftersom det var så släta och fina. Hursomhelst spelade ingen särskilt bra. Jag vann i alla fall över Lasse, på 24 p.

Vi följde med C-G hem efter golfen och tittade på huset. Det ligger i Gran Alicante. Huset var inramat av blommande hibiskus, bouganville och nerium. Otroligt vackert, synd att jag glömde ta en bild. Det är ett radhus som ligger på en höjd med en utsikt över havet som var magnifik. Det var flera segelflygare som kastade sig ut från berget vid sidan av. Burr, de är galna...

Medan vi var ute och tittade på omgivningarna med Anders så fixade C-G mat. Det bjöds på kycklinggryta med ris när vi kom tillbaka. Gott!

Vi var hemma igen vid åtta-tiden. Amanda hade fått roa sig själv hela dan och det verkade inte ha gått nån nöd på henne. Vi gick ut en sväng och köpte varsin drink med tapas på Mara Mar. Det är fortfarande kyligt på kvällarna så tröja är ett måste.

Av Ann-Louise - 18 maj 2015 20:41

Vaknade illröd och svullen i ansiktet. Smörjde hela kroppen med faktor 20 men glömde visst ansiktet. Så kan det gå!
Gofrukost på balkongen och ytterligare lite fönstertvätt. Sen idkades lite civil olydnad och vi solade vid poolen.

För att inte ytterligare bränna våra redan röda skinn så blev det shopping på em. Åkte till La Zena Boulevard och shoppade loss lite. Hittade bl a en klänning på Zara som får bli sommarens "kalasklänning".

På kvällen fick vi främmande av C-G och Anders. De är i sitt hus i Alicante och tittade över en sväng för att se vår lägenhet. Efter lite fördrinkar och plockmat gick vi ner till stranden och åt middag på Seaview. Det blev en jättetrevlig kväll, kul med besök.

Av Ann-Louise - 16 maj 2015 21:16

Solen skiner.... Det är fantastiskt!!
Amanda och jag började städa av balkongen, det blåser in finkornig sand från stranden som är som slipdamm. Det tog lite tid att få bort den från balkonggolvet, möblerna och balkongglasen. Men sen, årets bästa frukost.... balkongfrukost med färskt bröd, ägg, juice och kaffe.

Lasse och jag åkte och provianterade lite. Handlade i en för oss ny affär som hette Dialprix. En stor supermarket som hade det mesta. Hyfsade priser också. Där kommer vi definitivt att handla igen.

Sen fick det bli stranden och poolen resten av dan. Poolområdet är egentligen stängt men ingen verkar bry sig om det. Det är visserligen låst så man får klättra över muren men va fan... Vi ligger ju bara där och solar.

Kvällens middag intogs på La Mar de Bien. Det blev Gourmethamburgare för 9 euro och Ceasarsallad för 6,8 euro. Gött!

Av Ann-Louise - 16 maj 2015 20:35

Landade ca kl 22.00 Hämtade ut hyrbilen på Centauro, vi fick en svart Polo den här gången. Det här är första gången vi kommer ner så sent men det funkade bra. Det gick väldigt snabbt att få bilen. Den kön brukar annars vara värst.

Väl framme i lägenheten plockade vi fram lite spartansk vickning. Lasse gick ned till Zana Kebab och köpte en flaska vin. Amanda underhöll med lite tango (eller nåt) sen somnade vi gott!

[Bild]

Av Ann-Louise - 15 maj 2015 14:08

Dags för avfärd mot La Mata. Vi flyger från Västerås kl 18.25 Den här gången följer Amanda med oss. Nu ska det bli skönt med lite sol och värme.

Av Ann-Louise - 29 mars 2015 21:41

Ny resa bokad i augusti. Vi åker 3-22 augusti för ca1200 kr/person. I onsdags när jag tittade kollade samma resa 1400 kr/person. Jag blir inte riktigt klok på när man ska boka, när är resorna billiga. Därför tänkte jag nu börja skriva priserna här på bloggen för att försöka få lite koll.

Bokning 131 dgr före avresa 1452 kr.
Bokning 127 dgr före avresa 1232 kr.

Bokning 82 dgr före avresa 1688 kr.

Av Ann-Louise - 24 mars 2015 09:01

Lasse fixar gofrukost. Om en timme åker vi hem till Sverige. Hej då La Mata, ses i maj!

Av Ann-Louise - 24 mars 2015 08:59

Igår när vi kom hem efter restaurangbesöket kunde vi inte få upp ytterdörren till trapphuset. Vi tryckte koden flera ggr, hörde hur det klickade men dörren öppnades inte. Paniken kom, skulle vi få sova ute i natt? Till slut började vi trycka på allas portkoder, norrmannen på nedervåningen borde väl vara hemma. Men nej.... Jag tog ett varv runt huset och såg att lyset var tänt på 1C, vi ringde på portkoden och någon svarade. Tack och lov. En trevlig man kom och öppnade åt oss. Ytterdörren har alltid varit besvärlig att öppna med nyckel, därför gick vi över till att använda portkoden och nu funkade inte heller den. Dumt av oss att inte ha med nyckelknippan utan enbart förlitade oss på portkoden. Men nu vet vi!

Vi tog det lugnt på morgonen. Efter frukosten besökte vi showing room och tjejen som jobbar där. Det är en visningslägenhet, exakt kopia av husens lägenheter. Hon sa att det bara var 11 lgh kvar i tvillinghusen. Vi fick våra extra nycklar och tagg till garaget som vi beställt. Vi passade även på att påminna om handtaget till balkongdörren som vi påpekat ett antal ggr. Vi såg att lägenheten under oss är till salu, redan efter ett år. Kanske blev de sura när de fick vårt toavatten rinnande efter väggarna i sitt badrum förra året!!

Det fick bli en shoppingrunda idag, eftersom det var lite halvtaskigt väder. Det blev ett besök på Carrefour, Habaneras och Jysk. Fick äntligen tag på en hylla till badrummet och lite annat småfix.

Det klarnade upp lite framåt kvällen. Vi bestämde att det fick bli finmiddag ikväll, så vi valde Tango. Lite dyrare men också lite bättre och godare.

Kände mig lite som Fred Flintstone där jag sitter bakom mina grillade ribs. Eller som servitören sa "its a lot of bones but its real tasty".

Efter middagen packade vi inför morgondagens hemresa. Det blir uppstigning 7.30, lite städning och avfärd till flygplatsen kl 10.00 Längtar redan till maj...