Alla inlägg den 14 april 2016

Av Ann-Louise - 14 april 2016 20:33

En 60 min pw på stranden mot Guardamar fick börja dagen. Solen sken och det var alldeles stilla vid havet. Vi försöker göra vårt bästa för att få in nån typ av motion varje dag och har kommit på att det är skönast på morgnarna. Den energiförbrukning vi gjorde av med på pw:n tog vi ikapp direkt med en english breakfast på La mar di bien. Kaffe, rostat bröd, vita bönor, äggröra, korv och bacon. Kalasgott för ca 5 euro/person.

Onsdagar är marknadsdag här i La Mata. Så självklart gick vi på den. Det märks att det är lågsäsong fortfarande för det är inte så packat med folk på gatorna. Jag hittade ett par svart/vitmönstrade långbyxor för 12 euro. Icke prutbara, för naturligtvis var Lasse tvungen att prova. Sen köpte vi lite frukt. Det är mest kul att gå och titta, ska man vara kvar ett tag så ska man givetvis köpa frukt och grönsaker, det är både fräscht och billigt.

Vi åt lunch med A-K o S på ?svenskrestaurangen? på stranden mot Guardamar. Jag kommer inte ihåg vad den heter. Det blev stekt panerad fisk med kall sås och potatismos. Jäklar vilket mos, smakade som hemma! Dagens lunch hade visst varit kålpudding, den var slut. Kan tänka mig att det är populärt bland svenskar som varit här ett tag.

Vi gick hem till A-K?s lägenhet och tog en fika sen. De har skaffat wi-fi! Jag kan lova er tjejer, det har vi också snart om jag får bestämma. Och det får jag, snart ;)

Det blev en knapp timme i solstolen idag också. Jag är fortfarande ganska röd sen golfrundan igår, jäkligt snygg golfbränna.

A-K och S kom över vid 18-tiden på en drink. Det gick faktiskt att sitta på balkongen även om det var lite kyligt. Eftersom de åker hem i morgon så tänkte vi äta lite finare. Det blev entrecote med roquefordost på restaurangen efter Tango som jag aldrig kommer ihåg vad den heter. Gott men dyrt! Efter middan fick vi krama hejdå till dem. Det har verkligen varit jättekul med sällskap här nere.




Ovido - Quiz & Flashcards