Alla inlägg den 21 maj 2015

Av Ann-Louise - 21 maj 2015 22:05

Sista dagen i La Mata. Solen skiner men det är fortfarande lite kallt i luften. Det har blåst ganska mycket de här dagarna, riktigt kyliga vindar. Det har gjort att man helst har legat vid poolen (och varit lite olydig).

Inget särskilt på programmet idag. Vi har mest slappat och solat. Jag har badat i poolen, det var svinkallt!

En liten sista shopping på Habaneras på kvällskvisten fick det bli för Amanda och mig. Lasse gjorde i ordning lite godsaker till Midde med fru som nu ska bo två veckor i lägenheten. De kommer i morgon med kvällsflyget från Västerås.

Middagen intogs på La Esquina, äntligen fick jag äta Paella. Smakade riktigt bra, kostade 11 euro.

Av Ann-Louise - 21 maj 2015 11:08

Onsdag betyder marknad i La Mata. Lasse hade en golfrunda inbokad med C-G så han skulle inte följa med. Det märktes ganska snart att marknaden krympt, både gällande antal stånd och besökare. Det kan hända att det beror på årstiden, det är inte riktigt högsäsong än. Vädret var ju lite halvtaskigt också, regnet hängde i luften och det kom faktiskt några droppar också. Amanda och jag köpte varsin bikini, båda lika snygga på sitt sätt. De kostade ca 120 - 140 kr st, bra pris.

Vi köpte grillad kyckling av de som står och säljer i varsin ände på marknadsgatan. Jag har varit lite feg och inte tordas köpt innan pga bakterierisken. Men va fan, kan andra så kan väl vi, tänkte jag. En stor grillad kyckling för 7 euro. Amanda och jag åt kanske upp hälften.

Det blev ingen golfrunda för Lasse och C-G pga regn, de drog till IKEA i Murcia. Även karlar kan, hihi. Nu har vi i alla fall en barnstol när det kommer barnbesök.

På em sprack det upp och blev fint så det blev ett par timmar vid poolen.

På kvällskvisten gjorde vi ett nytt bussförsök med bättre resultat. Vi strosade runt lite på Paseon. Köpte varsin drink på Hombre del Mar och shoppade lite på Ale-bop. De har bl a toppenbra hörsnäckor för 3 euro. Middagen åt vi på Pizza no 1. Ikväll firade vi med dessert vilket ledde till att magen stod i fyra hörn, men vi var lyckliga!

Det fick bli en taxi hem sen. Den kostade ca 13 euro, brukar vanligtvis ligga runt 10 euro men vi var nog lite längre bort i Torrevieja än vi brukar.

Ovido - Quiz & Flashcards