Alla inlägg den 19 maj 2015

Av Ann-Louise - 19 maj 2015 09:36

Klockan på ringning idag. Dags för golfrunda på Font de Loop. Vi kom iväg strax efter nio och hade gott om tid, trodde vi... Jag fattar inte varför det alltid går fel. Nånstans vid A7 och AP7 händer det nåt. Gps:n och Google synkar inte riktigt med Co-drivern (jag). Men i alla fall,18 min innan utsatt starttid sladdade vi in på parkeringen. Pust... C-G stod och väntade på oss, en tröst är att även han hade kört fel.

Det blev en härlig runda i strålande sol. C-G hade hyrt en buggy så jag liftade med honom medan Lasse fick knalla och gå. Han vill hellre gå, sa han envist. Fast jag tycker det är rätt skönt att komma undan solen lite och det gör man i bilen (samt vilar benen). Det var en bana i oerhörd vacker miljö. Den låg liksom insprängd mellan bergen. Ganska smala fairways, raviner, inte så mycket vatten men hundratals bunkrar. Har aldrig spelat en bana med så många bunkrar förut. Jag tror jag var ner i hälften av dem. Lasse o C-G klagade över greenerna, tyckte de var snabba ibland och långsamma ibland, ingen jämnhet. Jag tyckte de var ständigt långsamma, vilket var konstigt eftersom det var så släta och fina. Hursomhelst spelade ingen särskilt bra. Jag vann i alla fall över Lasse, på 24 p.

Vi följde med C-G hem efter golfen och tittade på huset. Det ligger i Gran Alicante. Huset var inramat av blommande hibiskus, bouganville och nerium. Otroligt vackert, synd att jag glömde ta en bild. Det är ett radhus som ligger på en höjd med en utsikt över havet som var magnifik. Det var flera segelflygare som kastade sig ut från berget vid sidan av. Burr, de är galna...

Medan vi var ute och tittade på omgivningarna med Anders så fixade C-G mat. Det bjöds på kycklinggryta med ris när vi kom tillbaka. Gott!

Vi var hemma igen vid åtta-tiden. Amanda hade fått roa sig själv hela dan och det verkade inte ha gått nån nöd på henne. Vi gick ut en sväng och köpte varsin drink med tapas på Mara Mar. Det är fortfarande kyligt på kvällarna så tröja är ett måste.

Ovido - Quiz & Flashcards